Kahdeksas juhlavuosi!
- Henri Kolehmainen

- 2 päivää sitten
- 2 min käytetty lukemiseen
Hei kaikille!
25.6 tulee kuluneeksi jo 8 vuotta siitä kun päätin perustaa toiminimiyrityksen.
Yritys alkoi nimellä Henri Kolehmainen photo, minkä muutin elokuussa 2025 nimeksi Yönhehku Valokuvaus. Nimi vastaa nyt enemmän sitä minkä tyylistä kuvausta teen.
Näihin upeisiin vuosiin on mahtunut paljon uusia hienoja kokemuksia, kohdannut mahtavia ihmisiä ja saanut ystäviä. Olen monen mallin kanssa tehnyt yhteistyössä upeita ja erilaisia kuvaprojekteja, jotka ovat aina vieneet toiseen maailmaan ja seikkailuun.
Aloitin valokuvaajatarinani vaatimattomasti vähäisillä laitteilla: parilla käsisalamalla, jotka sai jalustoille + radiolähetin kameraan, Nikon D3200 kamera ja kokoon laitettava taustakartonkiteline, joka ei ollut kovin kummoinen, sekä tausta"kangas". Myöhemmin hankin studiosalamat ja paremman taustakangastelineen, jotta kotikäyntikuvaukset olisivat laadukkaampia. Ja NYT olen Studio Piipussa Vaajakoskella alivuokralaisena, joten kotikäyntikuvauksia on vain harvoin.
Muistan ensimmäisen kuvauskeikan hyvin: se oli päivää ennen uuden vuoden aattoa 2018 kotikäyntinä asiakkaan luona ja kuvasin perhepotretteja. Kuvaukset menivät hyvin, vaikka välineiden suhteen olin hiukan epävarma kun silloin minulla oli vain kaksi käsisalamaa jalustoilla ja pienet softboksit. Sain mukavaa palautetta heiltä ja olivat kuviin tyytyväisiä: "Kiitos hyvin avuliaasta palvelusta ja tsemppiä jatkoon! Kuvat oli kivoja ja sinun kanssa hyvä tehdä perheenä yhteistyötä"
Taitojen kehitys on ollut hienoa nähdä näiden vuosien aikana kun on palannut vanhoihin kuviin, ennen kuin aloin kuvaamaan työkseni, ja niistä on tullut ajateltua "tuollaisiako kuvia sitä on joskus tullut otettua".
Ja taidoista puheenollen, tänä vuonna tulee erään toisenkin asian tärkeys esille: nyt syksyllä tulee kuluneeksi 10 vuotta siitä kun aloitin Kuvallisen ilmaisun perustutkinnon Kankaan Gradialla. Elämäni yksi parhaimpia päätöksiä, joita tein.
Nyt sitä vasta rupeaa ajattelemaan, että miten nopeasti vuodet ovat vierineet ja myös senkin osalta, kun poikani täytti 6 vuotta 1.6. Tulevana elokuuna hän aloittaa eskarin.
Mutta nyt juhlatunnelmiin:
Nämä palvelut ovat -20% alennuksessa:
Palvelun nimeä painamalla pääset kyseiselle sivulle!
Nämä palvelut ovat -10% alennuksessa:
Muut -20% alennuksessa olevat tuotteet:
Kiitoksia kaikille asiakkaille sekä malleille näistä vuosista ja tervetuloa uusille sekä vanhoille asiakkaille.
Hyvää ja aurinkoista kesää kaikille :)

.png)




Kommentit